Ter ondersteuning van het management, zoekt PROCERTUS een Customer Service Support.

“PROCERTUS, Certification that builds trust!”

PROCERTUS vzw is ontstaan in april 2024 uit de fusie van de vzw’s BE-CERT, PROBETON en OCAB-OCBS. In deze hoedanigheid is PROCERTUS dus een jong bedrijf, maar kan steunen op 25 jaar ervaring als geaccrediteerde instantie voor de certificatie, inspectie, normalisatie en metrologie in de bouwsector.

PROCERTUS is dé certificatie-instelling gespecialiseerd in alles wat met beton te maken heeft. Van stortklaar en prefab beton tot cement, granulaten, betonstaal, mortel en bouwkalk: wij zorgen ervoor dat producenten hun materialen met vertrouwen op de markt kunnen brengen.

Met CE-certificaten openen we de weg naar de markt, en via BENOR-certificatie garanderen we de kwaliteit die bouwheren en aannemers verwachten. Onze experts trekken ook het terrein op voor inspecties en nemen de controle en kalibratie van labo-uitrusting voor hun rekening – altijd met focus op de ruwbouw.

Als onafhankelijke en toekomstgerichte organisatie zet PROCERTUS scherp in op certificatie die kwaliteit garandeert, duurzame keuzes versterkt en innovatie actief meestuurt.

PROCERTUS waarborgt dat beton- en bouwstaalproducten voldoen aan de strengste normen. PROCERTUS biedt met het team de onafhankelijke expertise aan fabrikanten, voorschrijvers en aannemers en draagt zo actief bij aan een solide en duurzame bouwketen.

PROCERTUS is werkzaam in 3 clusters, die verschillende sectoren omvatten:

  • Materialen: cement, granulaten, hulpstoffen, toe voegsels, bouwkalk
  • Beton en mortel: metselmortel, stortklaar beton, prefabbeton
  • Staal: wapeningsstaal, voorspanstaal, stalen en aluminium producten voor de bouw en verticale verkeerselementen

Per cluster bestaan er telkens drie centrale activiteitsgebieden:

  1. Certificatie – waarbij we de overeenstemming van producten en processen met nationale en Europese normen valideren.
  2. Inspectie – met audits, technische controles en onafhankelijke monsternemingen.
  3. Normalisatie – via actieve deelname aan werkgroepen en commissies.

Hoe ziet de functie eruit?

Als financieel administratief bediende kom je terecht in een gedreven team en zal mee instaan voor de klantenadministratie van PROCERTUS. Je staat als het ware tussen de normerings- en de certificatie-activiteiten van de project managers en de administratieve en boekhoudkundige opvolging van de klanten en de onderaannemers. Je werkt graag nauwkeurig en stipt en je hebt een zekere affiniteit en of ervaring met facturatie en klantenbeheer.

Als Customer Service Support sta je in voor een goede en nauwkeurige opvolging van de klantenadministratie. De klanten van PROCERTUS zijn producenten in de bouwsector, vooral in België maar ook in het buitenland. Je onderhoudt de administratie en opvolging van deze klanten zodat de activiteiten van PROCERTUS correct kunnen doorlopen. Daarnaast sta je in voor de opvolging van de facturatie door de onderaannemers, en koppelt deze aan de prestaties voor de klanten en uitgaande facturatie.

Binnen het team van PROCERTUS (30-tal medewerkers) word je begeleid door de verantwoordelijke ‘Interne Organisatie’. Je werkt nauw samen met alle certificatie-experten én met de boekhoudkundige afdeling.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je maakt de klanten aan in het klantensysteem en beheert dagelijks de klantengegevens.
  • Je beheert de volledige klantenadministratie en hiervoor organiseer / archiveer je de documentatie systematisch.
  • Je maakt de verkoopfacturen op en verstuurt deze naar de klanten / boekhouding.
  • Je volgt de betalingen op en beheert de rappels.
  • Je volgt dagelijks het mailverkeer op (communicatie van en naar de projectmanagers, de klanten, de boekhouding van PROCERTUS, …)
  • Je bereid de maandelijkse interne klantenrapportages voor en overlegt deze met de manager
  • Je ondersteunt het team in de planning van de bezoeken in het kader van de inspectietaken.

Naar wie zijn we op zoek?

  • Je bent in het bezit van een (economisch) bachelor diploma of gelijkwaardig door ervaring
  • Je beschikt over een grondige kennis van kantoorsoftware (MS Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams,..) en je bent vlot in het werken en aanleren van diverse IT tools (Sharepoint, CRM,…)
  • Achtergrond in boekhouding is een pluspunt. Je begrijpt de financiële stromen binnen een bedrijfsvoering.
  • Je kennis van het Nederlands is zeer goed / uitstekend. Daarnaast kan je professioneel ook het Frans inzetten.
  • Ervaring in customer support is een pluspunt, maar geen vereiste.

Vaardigheden en competenties:

  • Sterke punctualiteit, je werkt gestructureerd en bent nauwkeurig in je taken, met respect voor de interne processen en procedures
  • Zelfstandigheid en proactieve werkhouding. Je bent een administratieve duizendpoot met gevoel voor cijfers en denkt graag mee.
  • Accuraatheid zit in jouw genen, en in de samenwerking met interne / externe partijen ben je autonoom en correct.
  • Enige ervaring met kwaliteit, certificatie, normalisatie en/of onderzoek is een pluspunt voor het goede begrip van de activiteiten.

Wat krijg je ervoor in de plaats?

  • Een vast contract binnen een bedrijf dat een echte meerwaarde biedt voor de Belgische bouwsector.
  • Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen zoals een gsm, maaltijd- en ecocheques, groeps- en hospitalisatieverzekering met ambulante zorg
  • 31 vakantiedagen.
  • Regelmatige opleidingsmogelijkheden en een uitgebreide interne opleiding bij aanvang.
  • Een aangename en collegiale werkomgeving met welzijnsdagen, teambuildingsactiviteiten, en meer.
  • Een flexibel uurrooster met de mogelijkheid tot thuiswerk.

Wat zijn de volgende stappen?

  • Na een eerste gesprek met onze HR verantwoordelijke Dominique Van der Gucht, word je uitgenodigd bij PROCERTUS.

Klinkt dat goed? Stuur een mail naar dominique@vitalconnect.be. We kijken ernaar uit je te mogen verwelkomen!